سه مهارت غیر فنی که هر کارشناس طراحی و توسعه نرم افزار باید داشته‌‌باشد.

هر کارشناس طراحی و توسعه نرم افزار اغلب بر روی توانایی‌های فنی خود به عنوان هسته اصلی کار تمرکز می‌کند.  گاهی اوقات تمرکز بر مهارت‌های غیر فنی اهمیت بیشتری پیدا می‌کنند. به‌عنوان یک متخصص IT، تمرکز بر توسعه مهارت‌های فنی خود به جای مهارت‌های غیر فنی آسان است. با این حال، نیمی دیگر از شرح شغل کارشناس طراحی و توسعه نرم افزار از نقش چند بعدی صحبت می کند که از روانشناسی و علم مدیریت گرفته تا همدلی و داستان سرایی را به خود اختصاص می دهد.

بسیاری از ما بخش فنی نقش خود را هیجان انگیز و جذاب می دانیم، ولی سبد دیگر مهارت‌ها، جایی است که احتیاج به یادگیری و توسعه دارد. 3 مهارت وجود دارد که شما را به کارشناسی بهتر و مؤثرتر تبدیل می‌کند و توانایی شما را برای یادگیری و توضیح فناوری بهبود می‌بخشد.

1

برای بهتر شدن در تخصص طراحی و توسعه نرم افزار، یادگیرنده بهتری شوید

یکی از حیاتی‌ترین مهارت‌ها تقریباً در هر زمینه‌ای، به ویژه کارشناسی طراحی و توسعه نرم افزار، یادگیری سریع و به کارگیری اطلاعات جدید است. حتی اگر در زمانی که حرفه خود را شروع کردید، به تمام فناوری‌های رایج مسلط شده‌باشید، اکنون تعداد کمی از آنها هنوز در حال استفاده فعال هستند.

بهترین راه‌ برای تبدیل شدن به یک یادگیرنده بهتر، تمرین آگاهانه است. سعی کنید یک مهارت یا حوزه محتوایی جدید را خارج از حوزه هایی که به طور سنتی برای کار و سرگرمی‌های فعلی خود مطالعه می کنید، یاد بگیرید. این مهارت می‌تواند در زمینه‌های مختلفی مانند آموزش یک سازجدید، هنر جدید یا حتی مهارت‌های فنی مانند نجاری باشد.

هدف، تسلط بر یک مهارت نا آشنا نیست، هدف یادگیری چگونه یادگرفتن است، کاری که بسیار چالش برانگیزتر با برخورد با محتوای ناآشنا است.

برای بهترشدن در طراحی و توسعه نرم افزار باید یادگیرنده بهتری شوید

آنچه در این مطلب می‌خوانید:

قصه گویی مهارتی مهم برای کارشناسان طراحی و توسعه نرم افزار
2

یک کارشناس توسعه یا یک قصه‌گوی ماهر

همه ما در مورد تکنیک‌های داستان‌گویی می‌شنویم، اما تعداد کمی گام‌های عملی را برای آموزش و به کارگیری داستان‌سرایی بر می‌داریم. داستان سرایی، نه تنها یک حوزه محتوایی جذاب برای تقویت مهارت های یادگیری شماست، بلکه مهارتی است که می‌توانید به طور مکرر آن را تمرین کرده و با حداقل هزینه آموزش ببینید. دفعه بعد که در حال ارائه یک سخنرانی یا ارائه محتوا یا توضیح یک پروژه برای کارفرما هستید، سعی کنید آن را در قالب یک داستان، با شروع و پایان مشخص، مجموعه ای از قهرمانان و شخصیت های شرور، و نتیجه‌ای که می خواهید به مخاطبان خود بدهید، در نظر بگیرید.

3

همدلی راز موفقیت در برای کار تیمی

در مورد همدلی صحبت های زیادی شده است، تا جایی که به اشتباه با احساساتی مانند شفقت و همدردی آمیخته شده است. همدلی توانایی درک احساسات و انگیزه‌های یک انسان دیگر بدون قضاوت یا توافق است. این توانایی در ضرب المثل «یک مایل در کفش دیگران راه بروید» کامل و گویا بیان شده‌است.

همدلی برای کارشناسان طراحی و توسعه نرم افزار به خصوص اگر در یک تیم مشغول به فعالیت را بر عهده داشته‌باشند، در چندین جنبه بسیار مهم است. اگر بتوانید احساسات و انگیزه‌های اعضای تیم، همکاران و مدیران خود را درک کنید، می‌توانید در تیم شخص موثرتری باشید. از نظر تاکتیکی، همدلی می‌تواند شما را در همه چیز از مذاکرات فروش گرفته تا بررسی عملکرد، موثرتر کند.

همدلی راز موفقیت در برای کار تیمی
برای بهتر شدن از حالا شروع کنید
4

برای تبدیل به بهترین کارشناس طراحی و توسعه دست به کار شوید

شما به عنوان یک متخصص طراحی و توسعه نرم افزار ، در مورد مهارت‌های فنی و توانایی درک و پیاده‌سازی آن، ماهر و حرفه‌ای هستید. با این حال، اگر می‌خواهید، در حرفه خود موفق‌تر شوید و یا به سطوح بالاتر بروید، ضروری است که روی جنبه غیر فنی نقش خود هم تمرکز کنید و مهارت‌هایی مانند موارد ذکر شده در بالا را توسعه دهید. با کمی تمرین، تبدیل شدن به یک یادگیرنده موثرتر، استفاده از تکنیک‌های داستان سرایی و تقویت حس همدلی می‌تواند شما را به یک متخصص استثنایی تبدیل کند که اتفاقاً در یک زمینه فنی است، نه یک تکنسین عالی که صرفاً یک کارشناس معمولی است.

اشتراک گذاری در :
رزرو وقت مشاوره
30 دقیقه مشاوره پروژه شما
Loading...