چالش‌های برون سپاری نرم افزار و نحوه غلبه بر آن‌ها

دسترسی به بهترین استعدادها برای به‌کارگیری در پروژه‌های توسعه نرم افزار، محصولات و خدمات مرتبط بیشتر و بهتر شده‌است. مقرون به صرفه بودن، منابع انسانی بهتر و بهبود نتایج تجاری دلایل مهمی هستند که باعث می‌شوند که برون سپاری پروژه‌های توسعه نرم‌افزار به شرکت‌های مختلف، منطقی به نظر برسند.

قبل از تصمیم‌گیری برای انتخاب شرکت مورد نظر برای برون سپاری، بهتر است با چالش‌های  آن آشنا شوید تا در لحظه عکس‌العمل مناسب را نشان دهید.

1

عدم شناسایی مشخصات یک شریک مورد اعتماد برای برون سپاری نرم افزار

یک شریک قابل اعتماد برای برون سپاری توسعه نرم افزار یعنی شرکتی که نه تنها تخصص و مهارت‌های مورد نیاز برای تکمیل یک پروژه را دارد، بلکه به نیازها و الزامات کسب و کار شما توجه نشان می‌دهد و می‌تواند راه حل‌هایی برای ایجاد ارزش افزوده ایجاد کند. شرکت‌های زیادی برای برون‌سپاری نرم‌افزار وجود دارند ولی معیار انتخاب شما باید میزان قابل اعتماد بودن آن‌ها و پاسخ‌گویی به نیازهای شما باشد.

آنچه در این مطلب می‌خوانید:

2

ارتباط ناکافی یا ضعیف با متقاضی

در مطالعه‌ای که اخیراً انجام شده‌است، مشخص شده نزدیک به 90 درصد از کسب و کارها بر این باورند که ارتباطات، یکی از چالش‌های کلیدی در مورد برون سپاری توسعه نرم افزار است. برای بهبود ارتباط با شریک خود باید اطمینان حاصل کنید که کسانی که برای توسعه و طراحی برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های شما را کار می‌کنند که مهارت‌های عالی در درک نیازهای شما و برقراری ارتباط موثر  را دارند. از تماس های چهره به چهره یا ویدیویی استفاده کنید زیرا بسیاری از ارتباطات می‌توانند غیرکلامی باشند.

برون سپاری به شرکت برنامه نوبسی نرم افزار
3

عدم تجربه با تیم های راه دور

ما در عصری هستیم که کار از راه دور به طور فزاینده‌ای رایج شده‌است. تیم‌های راه دور به شرکت‌ها اجازه می‌دهند تا از مجموعه استعدادهای بزرگ‌تری بهره ببرند.

برای بهتر کردن پروژه خود باید، تعریف موفقیت و هدف خود از برون سپاری توسعه نرم افزار را به وضوح بیان کنید. در ضمن نظر هر دو طرف در مورد موفقیت باید همسو هستند. اگر اصلاً مشخص نیست که می‌خواهید در پایان به چه چیزی برسید، آن را بازنویسی کنید.

4

بی دقتی در برآورد پروژه

تخمین پروژه مشکل است، به خصوص زمانی که پروژه‌های توسعه نرم افزاری بزرگ باشند، حتی یک انحراف جزئی از برنامه واقعی ممکن است هزینه‌های زیادی را به همراه داشته باشد. برای جلوگیری از انحراف باید فهرستی از تمام الزامات کاربردی که منتظر توسعه آن‌ها هستید تهیه کنید و زمان خود را بر روی آن سرمایه‌گذاری کنید.

5

صرفه جویی در بودجه به قیمت به خطر انداختن کیفیت

شرکت برنامه نویسی و نرم افزاری

وقتی بحث هزینه در مقابل کیفیت را مطرح می‌کنیم، باید هر دو را به یک اندازه مهم در نظر بگیرید، اما هرگز به دلیل ملاحظات هزینه، کیفیت نرم افزار را به خطر نیندازید. کیفیت بالاتر تقریباً همیشه با قیمتی به همان اندازه ارزشمند همراه است.

قیمت اولویت اصلی نیست، شریک برون سپاری خود را بر اساس کیفیت نرم افزاری که توسعه می دهند، سوابق، استعداد و توانایی برای تکمیل پروژه‌های نرم افزاری، وقت‌شناسی و انعطاف پذیری انتخاب کنید نه بر اساس قیمت پیشنهادی.

6

عدم کنترل فرآیند و مدیریت توسعه

منتقدان برون سپاری توسعه فناوری اطلاعات معتقدند که هیچ شرکت خارجی نمی‌تواند با سطح پاسخگویی و خدمات تیم داخلی برابری کند. شفافیت بین سازمان شما و شرکت‌های برون سپاری در مورد ساختار مدیریتی که مایل به حفظ آن هستید، لازم است. برای این کار، تنظیم قرارداد قانونی و بیان تمامی نکات مورد نظر هر دو طرف، می‌تواند از بروز مشکلات جلوگیری کند.

7

کیفیت خدمات ارائه شده توسط شریک برون سپاری نرم افزار

کیفیت پایین خدمات، همزمان یک کابوس و یکی از رایج‌ترین خطرات برون سپاری است.

بد نیست فراتر از قیمت نگاه کنید و در مورد شرکت بیشتر بدانید تا ارزش واقعی آن را درک کنید. نمونه کارهای قبلی را از شرکت برون سپاری بخواهید، ببینید قبلاً با چه کسانی کار کرده‌اند و چه نوع کارهایی را انجام داده‌اند.

8

امنیت داده ها و حفاظت از IP

در مدل برون سپاری توسعه نرم افزار، باید از این خطر آگاه باشید و تمام اقدامات لازم را برای جلوگیری از آسیب‌هایی که ممکن است ناشی از نقض احتمالی امنیت داده‌ها و یا حقوق مالکیت معنوی در هنگام برون سپاری خدمات باشد، انجام دهید.

امنیت داده اغلب در تصمیم برون سپاری اهمیت دارد. شما باید شرکت‌‌هایی را در قبال هرگونه خطری که ممکن است از برون سپاری ناشی می شود، مسئول بدانید. به شریکی برون سپاری کنید که می داند چگونه امنیت را مدیریت کند و برنامه های اضطراری را برای کاهش خطرات اجرا می کند.

9

محصول نهایی برون سپاری شده که انتظارات را برآورده نمی‌کند

چالش‌هایی که ممکن است بر خروجی نهایی تأثیر بگذارد شامل برنامه‌ریزی نامناسب، عدم شفافیت اهداف پروژه، ارتباطات ضعیف یا ناکافی، کمبود منابع ماهر و برتری دادن هزینه به کیفیت باشد. برای حل این چالش، باید نرم افزار را به طور کامل تست کنید زیرا خطاهای انسانی اتفاق می افتد، ولی با ارتباط خوب، می‌توانیم این مشکلات را حل کنیم.

شرکت برنامه نویسی و نرم افزاری
نکته پایانی

با توجه به تمامی نکات گفته‌شده، انتخاب یک شریک مناسب برای برون‌سپاری، می‌تواند از بسیاری از مشکلات جلوگیری کند. شرکت توانمند یک انتخاب خوب برای برون سپاری کلیه امور مربوط به طراحی و توسعه انواع نرم‌افزارهاست. فعالیت‌های ما مطابق با اهداف کسب و کار شما است. با خیالی راحت طراحی و توسعه نرم‌افزارهای خود را به ما بسپارید تا از نتیجه عالی آن شگفت‌زده شوید

اشتراک گذاری در :
رزرو وقت مشاوره
30 دقیقه مشاوره پروژه شما
Loading...