مدت زمان لازم برای توسعه اپلیکیشن موبایل

یک اپلیکیشن موبایل که به صورت حرفه‌ای و اصولی توسعه یافته‌باشد، می‌تواند به عنوان یک موتور تمام عیار برای رشد و ارتقای کسب و کار شما عمل کند. آن‌ها باعث جذب مشتریان جدید، افزایش میزان حفظ و وفاداری مشتری و در نتیجه افزایش درآمد شما گردد. با این حال، بسیاری از کسب‌وکارها به دلیل نگرانی از پیچیدگی ظاهری و زمان طولانی برای طراحی و ساخت یک نرم‌افزار موبایل، هنوز از سفارش آن خودداری می‌کنند. در این مقاله می‌خواهیم مقدار زمان کافی برای ساخت  و توسعه یک اپلیکیشن موبایل را روشن کنیم.

چرا هر کسب و کاری نیاز به یک اپلیکیشن موبایل دارد؟

برخی از آمارها می‌توانند یک حقیقت ساده را روشن کنند که برنامه‌های تلفن همراه حتی برای مشاغلی که در زمینه IT فعال نیستند هم ضروری است. به عنوان یک قاعده، دارندگان گوشی‌های هوشمند تقریباً هر روز از 9 برنامه و حداکثر 30 برنامه در ماه استفاده می‌کنند. سهم بازار متعلق به دستگاه‌های تلفن همراه بسیار چشمگیرتر از سهم رایانه های شخصی است و این میزان همچنان رو به رشد خواهد بود.

اپلیکیشن‌های موبایل به عنوان یک روش پرداخت عالی هستند و صاحبان مشاغل را در موقعیت بهتری برای برقراری ارتباط با مشتریان خود قرار می‌دهند. آن‌ها در بالا نگه داشتن نرخ وفاداری مشتری بسیار موثر هستند. به عبارت دیگر، ساختن و یا توسعه اپلیکیشن تلفن همراه برای کسب و کار شما ایده خوبی است. اما چقدر زمان می برد؟

اول
شرکت برنامه نویسی و نرم افزاری

آنچه در این مطلب می‌خوانید:

ساخت و توسعه اپلیکیشن چقدر طول می کشد؟

طراحی و توسعه اپلیکیشن مویابل

از یک طرف، پاسخ ساده است، تا زمانی که کسب و کار شما در حال رشد و شکوفایی است، روند توسعه هرگز پایان نخواهد یافت. از خود بپرسید: ساختن یک شهر چقدر زمان می‌برد؟ خب، حقیقت این است که شهرهای موفق هرگز از گسترش و تغییر باز نمی‌ایستند. همین اصل بر فرآیند توسعه اپلیکیشن موبایل نیز حاکم است. همیشه ارتقاها، ویژگی‌ها و خواسته‌های مشتری جدید برای برآورده کردن وجود خواهد داشت.

به طور معمول، اگر قصد دارید به مشتریان خود ابزاری با عملکرد مناسب و با بیشترین ویژگی‌های مورد نیاز ارائه دهید، باید انتظار داشته باشید که این فرآیند بین شش تا نه ماه طول بکشد. دلیل این برآورد چیست؟ به طور خلاصه، هر پروژه توسعه موبایل را می‌توان به پنج مرحله تقسیم کرد:

5 مرحله پروژه طراحی و توسعه یک اپلیکیشن برای موبایل

1

مرحله اول:

تبدیل ایده خام درمورد طراحی و یا توسعه اپلیکیشن مویابل  به یک مفهوم منسجم و عملی بر اساس نیازهای مشتری، روندهای صنعت و معیارهای مورد نظر شما است. این مرحله ممکن است تا یک ماه طول بکشد. یکی از بهترین کارهایی که یک تیم در این مرحله می‌تواند انجام دهد، توسعه یک MVP ساده است که به عنوان نمونه اولیه برای آزمایش، عمل می‌کند. ما در توانمند کاملاً به اهمیت این مرحله پی برده‌ایم و تجربه قابل توجهی در ساخت MVPهای چندکاره به دست آورده‌ایم.

1

2

مرحله دوم:

طراحی مشخصات فنی، یعنی ایجاد سبک بصری برای برنامه تلفن همراه با عناصر اصلی UI/UX و جمع‌آوری فهرست دقیقی از ویژگی‌ها و قابلیت‌های عملکرد به طور حدودی تا یک ماه طول می‌کشد.

2

3

مرحله سوم:

فرآیند کدگذاری برای راه‌اندازی برنامه شما است. این زمان‌برترین مرحله است و بر اساس تجربه ما ممکن است تا شش ماه طول بکشد. این مرحله شامل دو قسمت است.اولین مورد، قسمتی است که کاربران آینده شما پس از باز کردن برنامه خواهند دید. در دنیای مدرن  باید 100% مطمئن بود که برنامه با هر مرورگر، دستگاه، صفحه نمایش و ابعاد محبوب سازگار باشد. بنابراین در این مرحله هیچ کاری نباید با عجله انجام شود.

3

4

مرحله چهارم:

هدف این مرحله شناسایی مشکلات بالقوه از نظر قابلیت استفاده، سرعت اجرا، بارگذاری داده و غیره است. اولویت اصلی در این مرحله آزمایش و سنجش برنامه است. این قسمت ممکن است تا یک ماه طول بکشد.

4

5

مرحله پنجم:

همانطور که گفتیم، برنامه شما هرگز به طور 100٪ انجام نمی‌شود. بازارها هرگز دست از تغییر نمی‌کشند و تکنولوژی از تکامل باز نمی‌ایستد. در نتیجه، حتی اگر از چیزی که می‌خواهید راه‌اندازی کنید احساس رضایت می‌کنید، هیچ تضمینی وجود ندارد که برنامه شما در یک سال مناسب و رقابتی بماند. به همین دلیل است که مرحله پشتیبانی و توسعه اپلیکیشن موبایل تا زمانی که تجارت شما زنده است نامحدود است.

5

قسمت بعدی پشتیبانی است، تا اطمینان حاصل شود که برنامه تلفن همراه توسعه یافته از نظر فنی قابل دوام است. تا زمانی که نقشه پروژه دقیق و واقع بینانه‌ای در اختیار دارید، برنامه‌های کدگذاری معمولاً به اهداف خود می رسند.

شرکت برنامه نویسی و نرم افزاری
نکته پایانی

همانطور که می‌بینید، هیچ چیز غیر ممکنی در ساخت و توسعه یک اپلیکیشن با عملکرد خوب برای کسب و کار شما وجود ندارد. برای ایجاد یک اپلیکیشن موبایل با کارایی بالا، باید با دقت یک شرکت برون سپاری فناوری اطلاعات با مهارت‌ها و تجربه‌های لازم را انتخاب کنید. ما از شما دعوت می‌کنیم تا ببینید شرکت توانمند چه کاری می‌تواند برای شما انجام دهد. ما تجربه بالایی در طراحی اپلیکیشن‌های موبایل برای مشاغل و کسب و کارهای مختلف با اندازه‌های متفاوت داریم. هدف ما رشد و ارتقای کسب و کار شما است.

اشتراک گذاری در :
رزرو وقت مشاوره
30 دقیقه مشاوره پروژه شما
Loading...