زبان برنامه نویسی مناسب برای استارتاپ‌ها؛ ری‌اکت یا آنگولار

برای موفقیت در هر کسب و کاری نیاز به دانستن زبان مناسب آن است. برای مشاغلی که ردپایی از برنامه‌نویسی در آن‌ها وجود دارد به خصوص اگر نوپا هم باشند، این نکته اهمیت زیادی دارد. ری‌اکت و آنگولار دو زبان برنامه‌نویسی مطرح در دنیا هستندکه انتخاب درست بین این دو، برای استارت‌آپ‌ها احتیاج به بررسی همه زوایای هر دو زبان دارد. در این مقاله با مقایسه ‌ری‌اکت و آنگولار، شما را برای انتخاب زبان مناسب برای کسب‌وکارتان، راهنمایی می‌کنیم.

ری‌اکت چیست؟

React.js یک کتابخانه جاوا اسکریپت منبع باز است که توسط فیس بوک ایجاد و مدیریت می‌شود. این برنامه مبتنی بر کامپوننت است و از یک سبک برنامه نویسی اعلامی برای ایجاد رابط کاربری (UI) استفاده می‌کند. برای ساخت برنامه‌های وب و همچنین برنامه‌های رندر شده بومی و برنامه‌های تلفن همراه استفاده می‌شود.

ری‌اکت به توسعه دهندگان این امکان را می‌دهد که بدون بازنویسی کدهای موجود، برنامه‌های سریع و مقیاس‌پذیر برای همه پلتفرم‌ها بسازند. این باعث می‌شود منحنی یادگیری بسیار کم عمق‌تر شود، با این حال، React مقیاس پذیری را به خوبی Angular انجام نمی‌دهد.

تعداد زیادی از غول‌های فناوری سال‌ها از ری‌اکت در تولید استفاده کرده‌اند، از جمله: متا (فیس بوک و اینستاگرام)، نتفلیکس، اوبر، Airbnb، مجله نیویورک تایمز

ری‌اکت چیست؟

آنچه در این مطلب می‌خوانید:

زبان برنامه نویسی آنگولار

آنگولار چیست؟

Angular (با نام مستعار Angular 2+) یک پلت فرم توسعه است که بر اساس TypeScript ساخته شده و توسط تیم Angular Google و همچنین جامعه توسعه دهندگان Angular مدیریت می‌شود. این یک چارچوب، منبع باز است و برای ساخت وب مقیاس پذیر و برنامه‌های ترکیبی استفاده می شود. همچنین مجموعه ای از کتابخانه‌های یکپارچه دارد.

آنگولار منحنی یادگیری تندتری نسبت به ری‌اکت دارد، توسعه‌دهندگان گاهی اوقات برای تطبیق و یادگیری بسیاری از ویژگی‌ها به چالش کشیده می‌شوند. با این حال آنگولار هنگام توسعه برنامه‌های متوسط ​​به بزرگ، مقیاس‌پذیری را بهتر مدیریت می‌کند. در ضمن محبوبیت آن افزایش یافته است و اکنون توسط برخی از بزرگترین شرکت های جهان از جمله: فوربس، سامسونگ، لگو، دیزنی، پی پال و مایکروسافت از آن استفاده می‌کنند.

محبوبیت کدام بیشتر است؟

نگاهی گذرا به گزارش سالانه توسعه دهندگان Stack Overflow نشان می‌دهد که ری‌اکت محبوب ترین چارچوب وب در میان توسعه دهندگان حرفه‌ای است.

41.4 درصد از توسعه دهندگان ری‌اکت را ترجیح می‌دهند. Angular با رای 26.23٪ از توسعه‌دهندگان، رتبه سوم را به‌ دست آورد.

شرکت برنامه نویسی و نرم افزاری

اتصال داده‌ها

قبل از طراحی و توسعه اپلیکیشن‌های سفارشی تحقیقی کامل در مورد کسب و کار توسط تحلیلگران کسب و کار و تحلیلگران سیستم از یک شرکت توسعه و طراحی نرم افزار حرفه‌ای انجام می‌شود. در نتیجه، کارشناسان، مشخصات مورد نیاز نرم‌افزار را با جزئیات محدوده پروژه، زمان‌بندی و نتیجه مورد نظر می‌دانند. سپس ساختار محصول را به دقت برنامه‌ریزی می‌شود. در نتیجه، شما یک نرم افزار کاملاً سفارشی شدهو مخصوص دامنه را در اختیار خواهیدداشت.

اندازه بسته نرم افزاری

یکی دیگر از ملاحظات مهم در بحث React در مقابل Angular اندازه باندل است. از این گذشته، هرچه بسته نرم افزاری کوچکتر باشد، سریعتر بارگیری می‌شود. این کار تأثیر مستقیمی بر عملکرد برنامه شما و در نهایت نرخ تبدیل دارد. هر دو آنگولار و ری‌اکت از Webpack استفاده می‌کنند به این ترتیب کد را به قسمت‌های کوچکتر تقسیم می‌کند تا اندازه بسته را کاهش دهد. آنگولار یک فریمورک کامل است و ویژگی‌های زیادی را در هسته دارد. این خصوصیت خروجی بزرگتری را تولید می‌کند و گاهی اوقات می‌تواند پروژه‌های شما را سنگین کند که در مقایسه با ری‌اکت به یک برنامه سنگین تر با عملکرد کندتر تبدیل می‌شود. از طرف دیگر، اگر یک برنامه کاربردی بزرگ با وابستگی های زیاد دارید، آنگولار می‌تواند بهتر باشد زیرا دارای اکوسیستمی از ویژگی‌های پیش‌ساخته شده‌است.

مقیاس پذیری

شما باید همیشه محدوده آینده پروژه خود را در نظر داشته باشید، حتی در روز اول. در این مورد انگولار برتری دارد. این برنامه مملو از ویژگی‌هایی است که به توسعه‌دهندگان کمک می‌کند، قابلیت‌های جدیدی را به برنامه اضافه کرده و آن را به راحتی قابل سنجش کنند.
به همین دلیل است که به طور کلی از Angular برای پروژه‌های بزرگتر استفاده می‌شود. همانطور که گفته شد، React همچنان می‌تواند برای برنامه‌های بزرگتر از طریق توسعه یک معماری قابل نگهداری با رندر سمت سرور استفاده شود. این بدان معناست که می‌توانید برنامه خود را مقیاس‌بندی کنید و متوجه شوید که یکی از کتابخانه‌هایی که به آن وابسته هستید توسط نویسنده غیرفعال شده است. این به طور بالقوه می‌تواند موانعی در روند توسعه شما ایجاد کند.

شرکت برنامه نویسی و نرم افزاری

کدام یک برای استارتاپ شما بهتر است؟ React در مقابل Angular

هر دو ابزارهای عالی برای توسعه frontend هستند. لیستی از مزایا برای هر یک وجود دارد. با توجه به آنچه گفته شد، تصمیم گیری برای بهترین زبان برای استارتاپ شما به یک سوال ساده ختم می شود: هدف شما هنگام استفاده از این چارچوب‌ها چیست؟

اگر در حال ساخت یک برنامه کوچک و سبک با لیست کوتاهی از ویژگی‌ها هستید، React احتمالا چارچوبی برای شماست. به لطف پشتیبانی از DOM مجازی، بسیار سریع است. که منجر به یک تجربه کاربری خوب می‌شود و باعث که سئوی سایت افزایش یابد. 

 

اگر قصد ساختن یک برنامه بزرگ و درجه یک سازمانی با ویژگی های بی شمار را دارید، توصیه به استفاده از آنگولار است. این چارچوب برای برنامه‌هایی که نیاز به تغییر محتوای نمایش داده شده به میل کاربر دارند، به لطف ساختار و اتصال کارآمد داده، عالی است.

ابزارهای Angular هنوز بهترین انتخاب برای اپلیکیشن‌ها در سطح سازمانی هستند. در نهایت، اگر هنوز مطمئن نیستید که کدام انتخاب مناسب برای استارت‌آپ شماست، می‌توانید در با کارشناسان ما تماس بگیرید. ما خوشحال می‌شویم که یک مکالمه برای بررسی پروژه شما و جوانب مثبت و منفی هر دو چارچوب داشته باشید.

ری‌اکت یا آنگولار؟ کدام کارایی بیشتری دارد؟
اشتراک گذاری در :
رزرو وقت مشاوره
30 دقیقه مشاوره پروژه شما
Loading...